اشاره eshare

اشاره eshare

شخصی علمی فرهنگی ورزشی تفریحی
اشاره eshare

اشاره eshare

شخصی علمی فرهنگی ورزشی تفریحی

کریستیانو رونالدو 3-2 زلاتان ابراهبموویچ

تیم ملی فوتبال پرتغال توانست تیم ملی فوتبال سوئد را با نتیجه 3-2 شکست دهد. این مسابقه که از سری رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در ورزشگاه آرنای استکهلم برگزار شد با برتری 3-2 پرتغال به پایان رسید. این بازی در حالی که نیمه اول آن بدون گل پایان یافت، نیمه دوم فوق العاده هیجانی داشت. گل های این دیدار را زلاتان ابراهبموویچ برای سوئد و هت تریک کریستیانو رونالدو برای پرتغال به همراه داشت.

بدین ترتیب پرتغال توانست با 2 پیروزی در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت با نتیجه 4-2 به جام جهانی 2014 برزیل راه یابد. در دیگر دیدارها فرانسه توانست اوکراین را در زمین خود با نتیجه 3-0 شکست دهد و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 3-2 به جام جهانی 2014 برزیل راه یابد.

Iran 4-1 Lebonan

Iran won Lebanon by score. The match which was organized in series of primary Asian Cup 2015 competition ended winning by Iran. Carlos Kerosh who founded its team in leading position of the group and also in final level of the competition took rest to Pezhman Montazeri, Anderanik Teymourian and Mojtaba Jabbari and gave the chance to his motivated substitutes like Daniel Davari, Mehrdad Beyt Ashour, Reza Haghighi and Alireza Jahanbakhsh.

Thus, Iran kept its leading position with 13 points by winning the match. The final level of Asian Cup will be organized in Australia in 2015.

ایران 4-1 لبنان

تیم ملی فوتبال ایران توانست تیم ملی فوتبال لبنان را با نیجه پر گل 4-1 شکست دهد. این مسابقه که از سری رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا به میزبانی لبنان در بیروت برگزار شد با برتری تیم ایران به پایان رسید. در این بازی، کارلوس کی روش که صدرنشینی و صعود به مرحله پایانی رقابت ها را مسجل می دید با استراحت دادن به بازیکنان اصلی خود چون پژمان منتظری، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری بازیکنان ذخیره اما با انگیزه خود چون دانیال داوری،مهرداد بیت آشور، رضا حقیقی و علیرضا جهانبخش را به میدان فرستاد که مزد اعتماد خود را با پیروزی پرگل گرفت.

بدین ترتیب، ایران با این پیروزی با 13 امتیاز در صدر جدول باقی ماند و بازی آخر این گروه با کویت در استادیوم آزادی تهران تشریفاتی خواهد بود. مرحله پایانی این رقابت ها به میزبانی استرالیا سال 2015 برگزار خواهد شد.

Iran 3-0 Thailand

Iranian national soccer team won Thailand's team by score 3-0. The match which was organized in series of primary Asian Cup 2015 competition in Rajamanghala stadium of Bankok, Thailand ended by wining Iran. The scorers of the match were Ashkan Dezhagah and Reza Ghouchan nezhad nournia in first half-time and Alireza Jahanbakhsh in second half-time.

Thus, Iran retained its leading position in group by winning the match and passed to the final level of competition which is going to be organized in Australia 2015.

ایران 3-0 تایلند

تیم ملی فوتبال ایران توانست تیم ملی فوتبال تایلتد را در زمین خود با نتیجه 3بر صفر شکست دهد. این مسابقه که از سری رقابت های مقدماتی جام ملتهای آسیا 2015 که در ورزشگاه راجامانگالای بانکوک تایلند برگزار شد با پیروزی تیم ملی ایران به پایان رسید. گل های این دیدار را اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد نورنیا در نیمه اول و علیرضا جهانبخش در وقت های تلف شده نیمه دوم به ثمر رساندند.

بدین ترتیب با این پیروزی ایران صدرنشینی خود رادر گروه خود حفظ کردو به مرحله پایانی رقابتها که در سال 2015 به میزبانی استرالیا برگزار می شود راه یافت.

نیکی کریمی 42 ساله شد

پایگاه خبری پیک خبر: ایرنا،وی نوزدهم آبان سال 1350 در تهران به دنیا آمد و از دوران دبیرستان به بازیگری علاقه مند شد. نیکی کریمی پس از بازی در چند نمایش مدرسه ای توسط «جمشید حیدری» برای نقش اول فیلم «وسوسه» برگزیده شد و در کنار «رضا رویگری» که در آن زمان سوپراستار سینما به حساب می آمد، قرار گرفت.
این فیلم به شدت ضعیف با فیلمنامه نخ نما شده و پندهای اخلاقی گل درشت، نتوانست نظر تماشاگران را به سوی خود جلب کرده و گیشه گرمی را برای آن رقم بزند. کریمی که برای نخستین بار جلوی دوربین 35 میلیمتری قرار گرفته بود بازی فوق العاده ضعیفی را ارائه داد که در قیاس با دیگر اجزای آشفته «وسوسه» چندان عجیب نمی نمود! «بهروز افخمی» که در آن سال ها با مجموعه دیدنی «کوچک جنگلی» به نامی آشنا برای سینما دوستان تبدیل شده بود، برای فیلم «عروس» که فیلمنامه اش را «علیرضا داودنژاد» به رشته تحریر درآورده بود، کریمی را برای نقش اول برگزید.
وی برای برطرف کردن ضعف های بازیگری او دوره ای چند ماهه گذاشت و در کنار آن پارتنر مناسبی همچون «ابوالفضل پورعرب» را برگزید. «عروس» در سینمای بی ستاره دهه 60 به شدت مورد توجه قرار گرفت و پرفروش ترین فیلم سال (نزدیک به دو میلیون تماشاگر در تهران) لقب گرفت. «عروس» به لحاظ احتماعی موجی را در جامعه ایجاد و در بدنه خود سینما نیز تحولاتی را پایه ریزی کرد که مهترین آن تولد ستاره در سینمای پس از جنگ تحمیلی بود.
هرچند که در این موفقیت ها نقش کریمی تنها منحصر به چهره بوده و هنر بازیگری چندان در این امر دخیل نبود. کریمی پس از «عروس» یک سالی را به نپذیرفتن پیشنهادهای نقش اول سینما مشغول بود و سرانجام در سال 1371 با دو فیلم از دو کارگردان بزرگ سینمای ایران - مسعود کیمیایی و داریوش مهرجویی - به پرده نقره ای بازگشت.
«ردپای گرگ» بازگشت دوباره کیمیایی به دنیای خاص خود بود که در این میان نقش هایی کوچک را نیز به بازیگران جوانی همچون کریمی بخشید. کریمی در نقش دختر قهرمان فیلم حضوری بسیار کمرنگ داشته و اندک سکانس های مربوط به وی بسیار نچسب از کار درآمده است. استفاده از صدای سرصحنه، ضعف های کریمی در رابطه با فن بیان را آشکار کرد و لطمه زیادی به بازی او وارد کرد.
مهرجویی به عنوان کارگردانی که «زن» نقش برجسته ای در سینمایش دارد، در اقتباسی تازه از نمایشنامه «خانه عروسک» نوشته «هنریک ایبسن»، نقش «سارا» را به کریمی واگذار کرده و توانست بسیاری از ضعف های بازی وی را اصلاح کند. شخصیت «سارا» به عنوان زنی مقاوم و استوار در برابر ناملایمات زندگی به خوبی با شکنندگی ظاهر کریمی به اصطلاح مچ شده و به باور تماشاگرانش می نشیند.
اوج بازی او را می توان در سکانس پایانی فیلم و ترک خانه مشاهده کرد که متاسفانه بیان ضعیف او از کوبندگی و جذابیت سکانس فوق کاسته است. با این حال «سارا»، سکوی پرتاب مناسبی برای کریمی بود که نامزدی سیمرغ بلورین یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر و صدف نقره ای جشنواره «سن سباستین» را در کنار جایزه بهترین بازیگر جشنواره سه قاره «نانت» برای وی به ارمغان آورد.
«سیروس الوند» که با فیلم ستایش شده «یک بار برای همیشه» بسیار مورد توجه قرار گرفته بود، برای فیلم «چهره»، کریمی را برگزید که پس از گذشت مدتی از فیلمبرداری مشکلاتی سد راه این همکاری شده و «عاطفه رضوی» جایگزین وی شد. کریمی پس از مدتی با دو فیلم ابراهیم حاتمی کیا - «بوی پیراهن یوسف» و «برج مینو» - حضوری قدرتمندانه بر پرده سینماها داشت که البته دو فیلم یادشده چندان مورد توجه هیات داوران جشنواره فیلم فجر قرار نگرفتند.
نیمه دوم دهه 70، کریمی بسیار پرکارتر از گذشته شد و اغلب فیلم هایش نیز گیشه مناسبی داشتند. به همین خاطر نیز وی به یکی از معدود ستاره های زن سینمای این دهه تبدیل شد و به مرور به حافظه تاریخی مخاطبان خویش رخنه کرد. «جهان پهلوان تختی» ساخته بهروز افخمی، «دو زن» ساخته تهمینه میلانی و «نسل سوخته» اثر رسول ملاقلی پور از فیلم های شاخص او در کنار کارهای تجاری تری همچون «روانی»، «سیب سرخ حوا» و «دختران انتظار» بودند.
جالب اینکه هیات داوران جشنواره فیلم فجر همچنان به نقش آفرینی های شاخص کریمی بی اعتنا بوده و سیمرغ بلورین را از او دریغ می کردند! در انتهای دهه 70 و آغاز دهه 80 بوضوح نوعی پختگی در بازی وی به چشم می آمد و دیگر خبر چندانی از بیان ضعیف و نارسایش در فیلم ها نبود. کریمی در دهه 80 نیز همچنان پرکار ظاهر شد و در فیلم هایی با درجات کیفی متفاوت به ایفای نقش پرداخت.
از «شام عروسی» و «نوک برج» گرفته تا «باج خور»، «چه کسی امیر را کشت» و «دیوانه از قفس پرید» که این آخری سرانجام سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول را برای وی به ارمغان آورد. میلانی در فیلم های «زن محور» خود به بازیگرانی از جنس کریمی احتیاج داشت تا بتواند بیشترین حجم همذات پنداری را در مخاطبان خویش نسبت به قهرمان فیلم خود برانگیزاند.
اتفاقی که تا حدودی در «واکنش پنجم» نیز رخ داده، البته به اندازه «نیمه پنهان» و «دو زن» نیست. نقش کوتاه کریمی در «چه کسی امیر را کشت» گوشه هایی از استعدادهای نادیده گرفته شده وی را به نمایش گذاشت و بسیار مورد توجه منتقدان نیز قرار گرفت. «محاکمه در خیابان» دومین همکاری این بازیگر با استعداد با مسعود کیمیایی پس از فیلم «ردپای گرگ» است که به نتیجه نسبتا درخشانی منجر شد.
کریمی در قالب یک زن خیانتکار بازی ظریفی را ارائه کرده و به خوبی لایه های مختلف نقش را با توجه به کوتاهی زمان نقش به تصویر کشیده است. کریمی در سال های ابتدایی دهه 80 با فیلم «یک شب» روی صندلی وسوسه کننده کارگردانی نشست که البته سرانجام خوبی پیدا نکرد و هیچگاه به نمایش عمومی درنیامد. کریمی هرقدر در بازیگری به موفقیت رسید در فیلمسازی با شکست روبرو شد و دومین فیلمش نیز - «چند روز بعد» - راهی به پرده نقره ای پیدا نکرد و سرانجام روانه شبکه نمایش خانگی شد.
آخرین فیلم او با نام «سوت پایان» نیز با وجود پیشرفت های قابل ملاحظه اش در کارگردانی با واکنش منفی نویسندگان سینمایی و استقبال سرد مردم روبرو شد و سازنده اش را بار دیگر به دنیای بازیگری بازگرداند. کریمی که تنها بازیگر زن ایرانی با سه جایزه مهم از جشنواره های معتبر «سه قاره نانت»، «سن سباستین» و «تائورمینای» ایتالیا است، در کنار سینما به ترجمه کتاب نیز دست زد که مشهورترین شان ترجمه کتاب «آوازهایی که مادرم به من آموخت؛ زندگینامه مارلون براندو» است که با استقبال گرم کتابخوان ها روبرو شد.
کریمی در سال های پایانی دهه 80 در فیلم های ضعیف و بی خاصیت همچون «آقای هفت رنگ»، «شکلات داغ»، «خیابان بیست و چهارم» و «دو خواهر» پرداخت که با وجود برخورداری از مولفه های تجاری، اغلب در گیشه شکست خوردند - البته به استثنای دو خواهر - . حضور کوتاه کریمی در «جرم» ساخته مسعود کیمیایی هم آنچنان که باید دیده نشد که بخش مهمی از آن به خنثی بودن نقش و فضای مردانه آن بازمی گردد.
البته نمی توان از بدشانسی کریمی به دلیل عدم اکران فیلم تماشایی «خیابان های آرام» به کارگردانی کمال تبریزی به سادگی گذشت که می توانست فیلم پرفروش دیگری را به کارنامه مفصلش اضافه کند. وی که این روزها فیلم «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» را بر پرده سینماها دارد، از معدود بازیگران سینمای ایران است که فاکتورهای ستاره شدن را داشته و به تعریف استاندارد این واژه در صنعت سینما نزدیک است.
اما تغییر مسیر دادن به سمت فیلمسازی و نیز برخی انتخاب های غلط سینمایی کریمی را در این مسیر دچار مشکل کرده و در نهایت سینمای کم ستاره ایران را از داشتن ستاره ای با استعداد و توانا محروم ساخت.                         

 

منبع: مجله اینترنتی ایران مطلب

تئاتر رویاها در غیاب سر آلکس فرگوسن

تیم فوتبال منچستر یونایتد توانست آرسنال را با نتیجه 1-0 شکست دهد. این رقابت که از سری رقابت های لیگ برتر انگلستان به میزبانی منچستر یونایتد در ورزشگاه اولدترافورد برگزار شد با تک گل روبین ون پرسی به پایان یافت. 

 

این شهرآورد اولین آزمون شیاطین سرخ در غیاب سر آلکس فرگوسن و همچنین اولین آزمون دوید مویس در دیداری حساس با منچستر یونایتد بود که توانست از این آزمون با سربلندی بیرون آید. این دیدار را شیاطین سرخ با حملات سریع خود با اتکا به تکنیک و حرکات پا به توپ روبین ون پرسی و وین رونی و  ارسال های بلند از جناحین برای استفاده ون پرسی اغاز کردند که در نهایت با تک گل ون پرسی جلو افتادند. 

 

اما نیمه دوم با حملات پی در پی آزسنال ادامه داشت اما نبود هافبک طراح و بازیکن تکنیکی در آرسنال، آماده نبودن مسعود اوزیل و همچنین دفاع فشرده، بسته و 8 نفره شیاطین سرخ مانع از آن شد تا آرسنال به گل تساوی دست یابد و در نهایت با پیروزی منچستر یونایتد پایان یابد.

Theater of Dreams without Sir Alex Ferguson

Manchester United won Arsenal by score 1-0. The match which was organized in series of premier league in Old Trafford stadium ended winning by Red Devils.

It was the first exam of Manchester United without Sir Alex Ferguson and also the first exam of David Moyes in Britain top derby. David Moyes students began the match with many attacks and focused on technics and innovative moves of Van Persi and Rooni which caused the goal of Red Devil by Van Persi’s head.

Second Half-time continued with Arsenal attacks, but without any results which closed defense of Red Devil restricted Arsenal to reach the goal.

گواردیولا: 37 هفته نباختن، رکورد راحتی نیست

سرمربی تیم فوتبال بایرن مونیخ پس از پیروزی مقابل حریف هفته دوازدهم خود در بوندس‌لیگا عنوان کرد هر بازی به منزله یک درس جهت کسب شناخت بیشتر از شاگردانش است. 

 

شب گذشته بایرنی ها موفق شدند مقابل آگسبورگ به برتری 3 بر صفر برسند. شاگردان پپ گواردیولا با این نتیجه صاحب رکورد 37 بازی بدون باخت در لیگ داخلی شدند. مربی اسپانیایی تیم سرخ‌پوش اظهار داشت: بازی را خوب شروع کردیم. گل زودهنگام باعث شد کار راحـت‌تر شود اما پس از آن خوب بازی نکردیم.

وی ادامه داد: در 45 دقیقه دوم اوضاع بهتر شد. بر بازی مسلط بوده و کنترل کردیم. صاحب چند موقعیت گل هم شدیم. در این نیمه متوجه شدم هر بازی مثل یک درس است تا تیمم را خوب بشناسم و درک کنم. شک ندارم بازی هفته بعد با بورسیادورتموند محکی جدی و خوب برای ما است و این که در چه سطحی هستیم.

وی ادامه داد: امیدوارم بازیکنانم را پس از وقفه‌ای که به خاطر برگزاری مسابقات ملی‌ ایجاد شده، بار دیگر آماده و با نشاط در تمرینات ببینم.

«پپ» همچنین در مورد رکورد خلق شده نیز عنوان کرد: کسب چنین رکوردی غیر‌قابل تصور است. به هیچ‌وجه راحت نیست 37 بازی پیاپی انجام دهی و شکست نخوری. از این رو باید به باشگاه تبریک گفت.

در این مصاف خانگی که در حضور 71 هزار نفر در ورزشگاه آلیانس‌آره‌نا انجام شد، جروم بواتنگ 4، فرانک ریبری 42 و توماس مولر 90 (پنالتی) زننده گل‌های تیم میزبان بودند.

 

منبع: ورزش 3

Exciting half-time - Boring half-time

Real Madrid could win Real Sociedad by score 5-1. The match which was organized in series of La Liga in Santiago Bernabeo ended by score 5-1. The scorers of the match were Karim Benzema, C.Ronaldo (hat-trick) and Sami Khedira.

نیمه هیجان انگیز - نیمه کسل کننده

تیم فوتبال رئال مادرید توانست بانتیجه کوبنده 5-1 رئال سوسیداد را شکست دهد. این مسابقه که از سری رقابت های سراسری اسپانیا (لالیگا) به میزبانی رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو برگزار شد با برتری پرگل رئال مادرید به پایان رسید. 

 

گل های این دیدار را کریم بن زما، کریستیانو رونالدو (هت تریک) و سامی خدیرا به ثمر رسید.

Tractor was passed – Esteghlal was pressed

The Match between Tractorsazi and Esteghlal was ended with score 1-1 and both of them shared the points of the match. The match which organized in series of Iranian Premier League in Yadegare Emam stadium inTabriz however continued with dominance of Tractorsazi but finished with equal score.

In the first half time, Esteghlal players reach their goal with Arash Borhani, but Azarbaijan Lions (Tractorsazi players) began their attacks that reach to their goals by Saeed Daghighi in second half-time.

Perspolis 0 – 0 Esteghlale Khoozestan

The match between Perspolis and Esteghlale Khoozestan ended with score 0-0 and both of them shared the points. The match which organized in series of Iranian Premier League competition (Khalije Fars Cup) in Azadi stadium however continued with dominance of Perspolis, but didn’t have any winner.

Perspolis players began the match with many attacks but the opportunities were losen by Jalal Hoseyni, Seyyed Salehi, khalatbari and Payan Sadeghian in first half-time and Payam Sadeghian, Omid Alishah in second half-time.

At the End, Parviz Karimi (the goal keeper of Esteghlal) was choosen as technical man of the match and Mohsen Bengar was choosen as etichal man of the match.

نقد و بررسی فیلم سینمایی دربند

دربند با ارائه تصویری قابل هضم از پلیدی‌های جامعه و بخصوص روابط خارج از چارچوب خانواده بطور کاملا غیرمستقیم نمونه مقابل آن را تبلیغ می‌کند. این نوع نگاه احترامی را به همراه می‌آورد که باعث چشم‌پوشی از ضعف‌های اثر می‌شود. 

 

نازنین به تازگی در دانشگاه پذیرفته شده و از آنجایی که شهر محل سکونت‌شان فاصله کافی را با تهران ندارد خوابگاه به او تعلق نمی‌گیرد؛ او با دختری به نام سحر آشنا می‌شود که به تنهایی در خانه‌ای زندگی می‌کند. نازنین با قبول پرداخت نیمی از هزینه اجاره خانه ساکن محل جدید می‌شود. سحر که شب‌ها کار چندانی برای انجام ندارد بیشتر وقت خود را مشغول خوش‌گذرانی در جمع دوستان است. رفت‌وآمدهای وقت و بی‌وقت دختر و پسرهای غریبه به خانه باعث اختلاف و درگیری نازنین و سحر می‌شود. سحر نازنین را از خانه بیرون می‌اندازد و نازنین هم قصد دارد از آنجا برود اما در آخرین لحظه سحر از او عذر خواهی می‌کند. 

 

دیری نمی‌گذرد که سحر را به حکم قانون دستگیر می‌کنند. او که پیشتر قصد مسافرت به خارج از کشور را داشته پولی را قرض گرفته که حال امکان بازپرداخت آن را ندارد. سحر به زندان می‌افتد و هیچ یک از دوستان او حاضر به کمک به وی نیستند. نازنین با دانش از بیماری سحر و اینکه با خروج از زندان امکان پرداخت پول را خواهد داشت حاضر می‌شود به شرط آزادی سحر سفته‌هایی را برای شاکی امضا کند. سحر بعد از خروج اعتراف می‌کند علت بیماری و ضعف‌اش سقط جنین بوده. بچه‌ای که به گفته او متعلق به همان شاکی بازاری است. سحر برای بازگرداندن پول باید گذرنامه و ویزای خود که به تازگی صادر گردیده را بازگرداند اما در عوض این کار در غفلت نازنین به خارج سفر می‌کند. مشکلات نازنین وقتی به اوج می‌رسد که باید جوابگوی پسر گمشده شاکی خود نیز باشد… 

 

دربند فیلم تلخی است. عمده این تلخی نیز مربوط به خط اصلی داستان می‌شود. یک دختر شهرستانی که برای تحصیل به تهران آمده و از تنهایی و سادگی و احساسات او سوء استفاده می‌شود. نازنین درست مثل یک میش است که بر حسب تصادف در شهر گرگ‌ها گیر افتاده و ناچار است برای نجات خود با این جماعت مدارا کند. او که رتبه پانزده رشته پزشکی را کسب کرده مجبور است برای پرداخت هزینه‌های خود تدریس خصوصی کند اما هر یک از متقاضیان به شکلی قصد سوء استفاده از وی را دارد. یکی ضمانت قبولی فرزندش را بهانه پرداخت هزینه تدریس می‌کند. دیگری در جلسه تدریس خصوصی بجای یک شاگرد تمام بچه‌های اهل محل را جمع می‌کند و آن یکی هم برای پنهان کردن قصد ادامه تحصیل از خانواده‌اش نازنین را به دروغ دوست خود می‌خواند. 

 

البته از تلاش فیلمساز برای تعدیل تلخی فضای داستان نباید غافل بود. ظرفیت فیلم برای سیاه‌نمایی و اغراق آن هم از نوعی که باب میل و مورد استقبال جشنواره‌های خارجی است بسیاز زیاد بوده و از این منظر روایت فیلم دربند روایت شریفی است. فیلمساز از ابزار شوخی و خنده در لابه لای فیلم و در حد و اندازه‌ای که ظرفیت آن وجود دارد استفاده می‌کند و با این کار از تلخی داستان می‌کاهد و روایت را قابل هضم می‌سازد. در همان فصول کلاس‌های تدریس خصوصی که پیشتر اشاره شد مادر دانش آموزی که قصد سوء استفاده از نازنین را دارد حین صحبت از همسر بیمارش می‌خواهد که دست و پای خود را برای نرمش حرکت دهد و مرد به شکل مضحکی این کار را انجام می‌دهد و یا عمل مردی که کل محله را به عنوان دانش آموز به نازنین معرفی می‌کند و همچنین شوخی پسرهای هم سن و سال دختری که نازنین را دوست خود خطاب می‌کند همه و همه حاوی طنز است. طنزی که علیرغم کلیت فضای داستان لبخند مخاطب را به همراه دارد. 

 

شخصیت‌های پرداخت شده و باورپذیر امتیاز دیگر فیلم است که شمایل و بازی بازیگران نیز بر کیفیت مطلوب آن می‌افزاید. این امر از نازنین با آن چهره بچه سال و اندام ظریف آغاز و شامل حال شاکی بازاری و پسر افسرده حالش شده و حتی آقای هدایتی و شاگرد او را نیز در بر می‌گیرد. درست مثل اینکه هرکدام مشغول اعمال روزانه خویش هستند و کارگردان نیز به فیلمبرداری از آنها مشغول بوده است. از این نظر نمایشی نبودن گفتار شخصیت‌ها، لکنت زبان‌شان و پریدن در کلام یکدیگر از یک طرف و سادگی و حساب شده بودن میزانسن و کار کارگردانی از طرف دیگر بسیار حائز اهمیت است. 

 

فیلم از زاویه نگاه شخصیت اصلی داستان روایت می‌شود و شاهد حضور وی در تمام فصول فیلم هستیم و سایر شخصیت‌ها نیز به نسبت میزان اهمیت رابطه‌شان با نازنین مورد توجه قرار می‌گیرند. این نیز بهترین نوع ممکنی است که می‌شود برای روایت چنین داستانی متصور بود. روایتی که امکان نزدیک شدن به شخصیت اصلی را فراهم آورده و از طرفی امکان درک سایر شخصیت‌ها را به فراخور اهمیتی که در رابطه با نازنین دارند به وجود می‌آورد. ایراد اصلی فیلم نیز درست از جایی هویدا می‌شود که رابطه میان روایت و شخصیت اصلی فراموش شده و سردرگمی راوی در انجام وظیفه‌اش رخ می‌نماید. 

 

نازنین کسی است که در ابتدای فیلم وقتی پیک روزنامه بابت درج آگهی از او امضا می‌خواهد تا زمانی که دلیل انجام این کار ساده را نمی‌داند تن به آن نمی‌دهد. او دختر ساده و حواس‌پرتی نیست و این را زمانی که برای تدریس به خانه اولین شاگردش می‌رود شاهد هستیم. او زیر بار حرف زور نمی‌رود و اجازه نمی‌دهد دیگری از او سوء استفاده کند. در میانه داستان و جایی که سحر به زندان می‌افتد نازنین دلش برای او می‌سوزد و به این خاطر که می‌بیند سحر کسی را ندارد که به او کمک کند با او همدردی کرده و راضی می‌شود به‌خاطر او زیر بار قرض برود. قرضی که مطمئنا بدون وفای به عهد سحر قابل پرداخت نیست. 

 

سحر باید گذرنامه و ویزای خود را برگرداند تا بتواند قرض نازنین را پرداخت کند. نازنین متوجه می‌شود که سحر قصد انجام این کار را ندارد و در عوض می‌خواهد به مسافرتی که از مدت‌ها در آرزوی آن بوده برود اما باز کاری در این رابطه انجام نمی‌دهد. او بجای اینکه گذرنامه‌ای که از داخل چمدان سحر پیدا کرده را بردارد قفل در را عوض می‌کند. بی معنی است! بزرگترین ایراد داستان و آنجایی که توجه فیلمساز از کاراکتر دور شده همین است. با توجه به سابقه‌ای که از نازنین در طول داستان سراغ داشتیم بر نمی‌آید که چنین ساده‌لوحانه از حق خود بگذرد آن هم وقتی که تقریبا مطمئن است سحر قصد بازگرداندن پول را ندارد. اگر حتی نازنین را در خاص‌ترین شرایط روحی و عاطفی نیز تصور کنیم که نمی‌خواهد با برداشتن گذرنامه و اثبات بی‌اعتمادی خود بیش از این به سحر آسیب برسد چرا قفل در را عوض می‌کند مگر این کار نیز نشانه بی‌اعتمادی او به سحر نیست؟! 

 

از طرفی از سحری که ما در طول داستان شناخته‌ایم بعید است این چنین بچه‌گانه نقشه خود را رو بازی کند! او در شرایطی که درحال انجام کارهای سفر خود است مدارک و گذرنامه‌اش را در خانه داخل چمدان و در دسترس نازنین گذاشته! منظور از اینکه کارگردان از شخصیت‌های داستان خود غافل شده نیز همین است. اگر تنها به این وجه از شخصیت سحر توجه می‌شد هیچ گاه گذرنامه‌ای در چمدان نمی‌ماند، شعور هیچ یک از شخصت‌ها زیر سوال نمی‌رفت و از طرفی غیبت یکباره سحر هم باعث غافل‌گیری نازنین می‌شد و هم باعث غافلگیری مخاطب. و همچنین مراتب تعویض قفل در نیز از سه مرتبه به یک مرتبه کاهش می‌یافت! 

 

در مجموع نمی توان از محسنات فیلم غافل بود. فیلم با ارائه تصویری قابل هضم از پلیدی‌های جامعه و بخصوص روابط خارج از چارچوب خانواده بطور کاملا غیر مستقیم نمونه مقابل آن را تبلیغ می‌کند. این نوع نگاه احترامی را به همراه می‌آورد که باعث چشم‌پوشی از ضعف‌های اثر می‌شود؛ ضعف‌هایی که البته سهم چندانی را در روایت ندارند.


لیست کامل عوامل فیلم دربند (1391)

گروه کارگردانی

پرویز شهبازی : کارگردان

گروه فیلمنامه

پرویز شهبازی : نویسنده

گروه بازیگران

پگاه آهنگرانی ،نازنین بیاتی ،احمد مهران فر ،بهرنگ علوی ،فریدالدین سمواتی،لادن سلیمانی

گروه تهیه و تولید

امیر سمواتی: تهیه کننده

گروه فیلمبرداری

هومن بهمنش : مدیر فیلمبرداری
علی حمیدنژاد : عکس

گروه صحنه و لباس

کیوان مقدم : طراح صحنه و لباس

گروه موسیقی

ستار اورکی : آهنگساز

گروه صدا

منصور شهبازی : صدابردار

 

 

جوایز و نامزدی ها

‌ سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر (۱۳۹۱)
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر (۱۳۹۱)
‌ سیمرغ بلورین بهترین فیلم برداری از سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر (۱۳۹۱)
همچنین این فیلم در جشنواره های بین المللی فیلم ونکوور ، بوسان ، شیکاگو و جشنواره آسیایی فیلم سان دیگو به نمایش درآمد.

تراکتور رد شد - استقلال له شد

دیدار تیم های تراکتورسازی تبربز و استقلال تهران با تساوی 1-1 به پایان رسید. این دیدار که از هفته 15 رقابتهای لیگ برتر به میزبانی تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز انجام شد با نتیجه مساوی به اتمام رسید و با اینکه تیم تراکتورسازی در طول 90دقیقه تیم برتر میدان بود، دو تیم به تقسیم امتیازات رضایت دادند. 

 

این دیدار در حالی آغاز شد که تیم استقلال در دقایق ابتدایی بازی با پرتاب اوت آندرانیک تیموریان صاحب یک موقعیت گل شد و آرش برهانی در شرایط تک به تک گل استقلال را به ثمر رساند. اما شیران آذربایجان با ارائه یک بازی کوبنده و سراسر هجومی نبض بازی و حاکمیت توپ را در دست گرفتند و صاحب موقعیت های فراوان گل شد که اکثر آنها با هشیاری سید مهدی رحمتی دفع شد که در صورت نبودن رحمتی تیم استقلال حداقل با 4 گل روانه خانه می شد. حملات شیران آذربایجان ادامه داشت تا اینکه در نیمه دوم توسط سعید دقیقی به گل رسیدند. در ادامه حملات تراکتور سازی ادامه داشت که هم بخت با استقلال یار بدر و هم داور که خطای پنالتی بر روی علی کریمی را نگرفت که در نهایت مسابقه با نتیجه 1-1 به پایان رسید.

تساوی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان

دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال خوزستان با تساوی به پایان رسید. تیم‌های پرسپولیس و استقلال خوزستان از هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 15:15 امروز در حضور حدود 10 هزار تماشاگر (با اعلام بلدگوی ورزشگاه) در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد و در نهایت هم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.
 

به گزارش فارس، در نیمه اول و در همان دقایق نخست پرسپولیس در دو موقعیت می‌توانست روی ضربه سر سیدصالحی و سیدجلال حسینی به گل برسد که با هوشیاری دروازه‌بان استقلال این فرصت‌ها از دست رفت.

در ادامه بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد، البته پرسپولیس در دقیقه 33 یک بار دیگر روی یک ضربه ایستگاهی توسط خلعتبری یک فرصت جدی گلزنی دیگر را هم ایجاد کرد که این فرصت هم راه به جایی نبرد.

از سوی دیگر استقلالی‌ها هم چند حمله کم اثر را توسط میداودی و کلاه‌کج روی دروازه پرسپولیس تدارک دیدند که به دلیل حضور کم تعداد بازیکنان این تیم در فاز هجومی، این موقعیت‌‌ها هم از دست رفت.

جدی‌ترین فرصت پرسپولیسی‌ها در دقیقه پایانی این مسابقه توسط پیام صادقیان ایجاد شد که او هم پس از نفوذ به محوطه 18 قدم استقلال خوزستان با شوتی محکم توپ را به بالای دروازه فرستاد تا نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.

پرسپولیس که برای قهرمانی نیم فصل به 3 امتیاز این دیدار نیاز مبرمی داشت برای رسیدن به این هدف نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد و حتی در همین دقایق روی شوت صادقیان می‌توانست خیلی زود به گل برسد که در نهایت شوت این بازیکن با فاصله کمی راهی اوت شد. صادقیان در دقیقه 58 یک فرصت دیگر را پس از نفوذ عالیشاه با بی‌دقتی از دست داد و توپ را به دستان کریمی کوبید.

در دقیقه 62 استقلال خوزستان یک فرصت جدی گلزنی را از دست داد و بازیکن این تیم پس از تک به تک شدن با نیلسون توپ را از روی دستان این دروازه‌بان راهی اوت کرد.

در دقیقه 69 هم بازیکنان استقلال خوزستان روی حمله ارسالی پرسپولیس توپ را از روی خط دروازه بیرون کشیدند تا بازی همچنان با نتیجه تساوی بدون گل دنبال شود.

عالیشاه نیز در دقیقه 73 در حالی که می‌توانست سایر هم‌بازیانش را صاحب فرصت کند، اما با خودخواهی با شوتی سرکش توپ را به اوت زد تا آه از نهاد هواداران این تیم بلند شود. عباس‌زاده هم در دقیقه 80 با یک ضربه آکروباتیک زیبا می‌توانست تیمش را پیش بیاندازد. این مهاجم در دقیقه 85 با یک چرخش و در فرصتی خطرناک صاحب فرصت گلزنی شد که این توپ هم به اوت رفت.

تیم پرسپولیس در دقایق پایانی بازی یک فرصت مناسب را از دست داد تا آه دوباره هواداران خود را در آورد.

این اولین تساوی خانگی پرسپولیس در فصل جاری است.

محمدرضا اکبریان، داور این دیدار بود. وی به پیام صادقیان و علی‌عسگر از پرسپولیس و ابراهیم صالحی، سهراب بختیاری‌زاده و مهدی خیری از استقلال خوزستان کارت زرد نشان داد.

پرسپولیس با این تساوی با 27 امتیاز به دلیل تفاضل گل بهتر صدرنشین شد و تا قبل از پایان رقابت‌های نیم فصل دوباره به صدر رسید. استقلال خوزستان هم با 17 امتیاز یک رده صعود کرد و یازدهم شد.

ترکیب پرسپولیس:

نیلسون، محسن بنگر، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، امید عالیشاه( 90- یونس شاکری)، رضا حقیقی، پیام صادقیان، مهدی سیدصالحی، مهرداد کفشگری (69- علی‌عسگر)، سیدمیثم حسینی، محمدرضا خلعتبری (64- عباس‌زاده)

ترکیب استقلال خوزستان:

پرویز کریمی، سهراب بختیاری زاده، محمد طیبی، سید علا‌الدین خلف‌زاده، عبدالهادی خنیفر، موسی کولی‌بالی، ادریس ترائوره (63- خیری) ، عادل کلاه‌کج (70-الوان‌زاده)، ایمان مبعلی، ابراهیم صالحی و میلاد میداوودی

منبع: ورزش
۳

Juventus passed home-lose

.

Juventus ran from a home-lose match and share the points of the game with Real Madrid. The match which was organized in the series of European League competition and was played in Torino finished by scoring 2-2. It was followed with priority of Real Madrid in the whole of 90 minutes which was finished with Juventus first goal by scoring Arthur Vidal (penalty) in first Half-time.

But, in second half-time, Carlo Ancelotti’s students could score two goals by C.Ronaldo and Bal in order to play logical and attentive play. But Juventus which saw winning was going to be lost, attacked and made pressure and scored second goal by Illorente.

Thus, Real Madrid fixed its leading position in the group by 10 points. However, Juventus has difficult way to go to the next level of competition, competing with Galatasaray.

یوونتوس از شکست خانگی گریخت

تیم فوتبال یوونتوس از یک شکست خانگی گریخت و در برابر تیم پر ستاره رئال مادرید تن به تساوی داد. این مسابقه که از سری رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی یوونتوس در شهر تورین برگزار شد با تساوی 2-2 خاتمه یافت. در این بازی که در هر 2نیمه با برتری رئال مادرید ادامه یافت، در نیمه نخست با گل اول یوونتوس توسط آرتور ویدال از روی نقطه پنالتی به پایان رسید. 

 

اما در نیمه دوم شاگردان کارلو آنچلوتی توانستند با یک بازی هجومی، حساب شده و منطقی با گل های کریستیانو رونالدو و گرت بیل از حریف پیش بیفتند. اما یوونتوس که بازی برده را به باخت تبدیل کرده بود و چیزی برای از دست دادن نداشت با بازی هجومی و تحت فشار قرار دادن رئال توانست به گل مشاوی توسط یورنته دست پیدا کند. 

 

بدین ترتیب با این تساوی رئال مادرید با 10 امتیاز صدر نشینی خود را تثبیت کرد و زودهنگام به دور بعدی رقابت ها راه یافت. در حالی که یوونتوس برای راه یابی به دور بعد کار سختی را در رقابت با گالاتاسرای در پیش دارد.

Goal-fest of Real Madrid away

Real Madrid won Rio Valcano in an important match away. The match was organized in series of La Liga competitionand finally Real Madrid scored 3-2 and achieved 3 point to keep itself in championship competition following F.C. Barcelona. The Scorers for Real Madrid were Karim Benzema and Christiano Ronaldo (2 goals).

فستیوال گل رئال مادرید خارج از خانه

تیم فوتبال رئال مادرید توانست خارج از خانه در دیداری حساس تیم رایو والکانو را شکست دهد. این مسابقه که از سری رقابت های لا لیگا برگزار شد با پبروزی 3-2 رئال مادرید به پایان رسید. رئال مادرید با کسب 3 امتیاز در رقابت قهرمانی باقی ماند تا فاصله خود با بارسلونای صدرنشین کاهش دهد. گلهای رئال مادرید را  کریم بن زما   کریس رونالدو به ثمر رساندند.

Bayern Munich: continues leader of Bundesliga

Bayern Munich, the leader of Bundesliga, had an important match with Hufenhaim which succeeded to win with score 2-1.Mario Manjokic and Thomas Muler were the scorer for Bayern Munich and Soul was the only scorer for Hufenhaim. Thus, Bayern Munich succeeded to continue leading Bundesliga with 29 points  by finishing 11th week upper Brussia Dortmund.

بایرن مونیخ: صدرنشین مداوم بوندسلیگا

بایرن‌مونیخ صدرنشین جدول در دیداری حساس به مصاف هوفنهایم رفت که در پایان موفق شد با نتیجه 2 بر یک به پیروزی برسد. ماریو مانژوکیچ و توماس مولر برای بایرن مونیخ گل زدند و تک گل میزبان را سول به ثمر رساند. بایرن مونیخ به این ترتیب موفق شد با 29 امتیاز بالاتر از دورتموند در صدر جدول قرار گیرد.

Manchester united 3-1 Fulham

Manchester United won Fulham in its home with an attractive performance in first half-time. The match was organized in fulham and was scored by Valencia, Van Persi and Wayne Rooney in first half-time.

Unfortunately, David Moyes had three substitutions in the beginning of second half-time which caused defensive performance by Red Devils and scoring one goal by Fulham. The Match ended winning by Manchester United with score 3-1.

منچستر یونایتد 3-1 فولام

منچستر یونایتد توانست با یک بازی کوبنده در نیمه نخست تیم فولام را در خانه شکست دهد. این بازی که به میزبانی فولام برگزار شد با گل های والنسیا وان پرسی و وین رونی در نیمه اول به پایان رسید. 

 

در نیمه دوم دیوید مویس به ناچار 3 تعویض اجباری انجام داد که باعث عقب نشینی شیاطین سرخ و به ثمر رسیدن تنها گل فولام شد. این بازی با نتیجه 3-1 به سود منچستر یونایتد به پایان رسید.

Perspolis 2-0 Alvand

Perspolis could win Alvande Hamedan by score 2-0. The match was occurred in series of clubs elimination cup in level of 1/8final by hosting of perspolis in Azadi stadium in Tehran. Reza Haghighi and Omid Alishad were the score of the match.

Ali Daei Took a rest  for his fix players such as Nelson, Seyed Salehi, Sadeghian, Bengar and Noori. At Last, Reza Haghighi was selected as technical man of the match and Mojtaba Ensafi was selected as Ethical man of the match.

پرسپولیس 2 - 0 الوند

تیم فوتبال پرسپولیس توانست در یک بازی برتر تیم فوتبال الوند همدان را ۲ بر صفر شکست دهد. این بازی که از سری مسابقات جام حذفی باشگا ههای کشور در مرحله یک هشتم نهایی به میزبانی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد با گل های رضا حقیقی در نیمه اول و امید عالیشاه در نیمه دوم به پایان رسید. 

 

علی دایی در این بازی که به بازیکنان اصلی خود چون نلسون سید صالحی صادقیان بنگر نوری استراحت داده بود توانست با یک بازی حساب شده به برتری ۲-۰ رسیده و پرسپولیس را به مرحله بعدی رقابت ها برساند.

 

در پایان بازی رضا حقیقی به عنوان بازیکن برتر فنی و مجتبی انصافی به عنوان بازیکن اخلاق انتخاب شدند.

صعود تراکتور به یک هشتم نهایی جام حذفی

به نقل از ایسنا،با انصراف ماشین‌سازی تبریز، تراکتورسازی به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران صعود کرد. 

 

به این ترتیب تراکتورسازان باید در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف نفت مسجد سلیمان بروند.

7-3 فستیوال گل در برنابئو

هت تریک رونالدو و درخشش بن زما و بیل باعث برد رئال مادرید در برابر سویا شد در بازی که برای مدت های بسیار طولانی در ذهن هواداران رئال مادرید باقی خواهد ماند.

7-3: Goal-fest at the Bernabeu

Ronaldo’s hat- trick and braces from Benzema and Bale, who made two assists, sealed the win against Sevilla in a match that will take Whites’ fans a long time to forget.

منچستر یونایتد 4 - نورویچ سیتی 0

شیاطین سرخ با تحمیل شکست سنگین 4-0 بر نورویچ سیتی به مرحله یک چهارم پایانی جام اتحادیه باشگاه های انگلستان راه یافتند. 

 

گل های این بازی را خاویر هرناندز، فیل جونز و فابیو به ثمر رساندند که با درخشش ریو فردیناند و نمانیا ویدیچ در خط دفاع و لیندگارد در دروازه همراه بود.

United 4 Norwich 0

United eased into the Capital One Cup quarter-finals with a smooth and accomplished 4-0 win over Norwich City as Javier Hernandez bagged two goals and Phil Jones and Fabio each scored to secure a place in Wednesday's draw.

Two-goal Chicharito wasn't the only player to shine as Adnan Januzaj and Wilfried Zaha both excelled, while at the back Rio Ferdinand and Nemanja Vidic returned to the defence to oversee a clean sheet.

United had much the better of the play throughout, with Januzaj and Zaha both prominent in attack. The former played the no.10 role with presence and panache and the latter threatened frequently on the right in his second appearance for the Reds - his first start since August.

Zaha set the tone after 13 minutes with a teasing cross for Hernandez, whose shot on the spin was deflected wide. Chicharito twice went close with first-half headers but his, and United's, opening goal came from the spot. Januzaj jinked one way and another in the box and Leroy Fer clumsily clipped his heels. Chicharito confidently sent Canaries keeper Mark Bunn the wrong way, and realistically victory never looked in doubt.

Chicharito added to his tally after the break as he headed home at the second attempt from Alex Büttner's inviting cross on 53 minutes, while Anders Lindegaard made a good save from Robert Snodgrass' header, one of the few occasions he was called into action.

Phil Jones added gloss to his own impressive midfield display by volleying in United's third on 87 minutes and in the fourth of 11 added minutes substitute Fabio bundled home the ball in a one-on-one with Bunn. Three wins in a row: David Moyes will be delighted with his biggest win as Reds boss, the gathering momentum and a cup quarter-final place secured.

تازه ترین خبرها از رئال مادرید

رئال مادرید آخرین جلسه تمرین خود پیش از بازی فردا با  سویا در برنابئو را به پایان رساند. سرخیو راموس در حالی به گروه تمرین کنندگان پیوست که کارلتو نوجه و تاکیید خود را به کار با توب گذاشته بود. رئال مادرید تمرینات آماده سازی خود برای بازی با سویا را در برنابئو به پایان رساند. کارلتو  ۲۴ بازیکن را به ۲ گروه تقسیم کرد. 

 

در گروه اول کاسیاسِ    دیگو لوپز    خسوس   و   توماس میاس  تحت نظر مربی دروازبانان  ویلیام ویچی به طور اختصاصی به تمرین پرداختند. در گروه دوم ۲۰ بازیکن تحت نظر کارلتو آماده تمرین بودند بجز سرخیو راموس که دیروز به طور انفرادی داخل سالن به تمرین پرداخت. ورزش ها  و نرمش های ماهیچه ای در ۱۵ دقیقه اول با کار با توپ دنبال شد از جمله حرکات پا به توپ سریع...

Real Madrid news

Real Madrid completed the last training session prior to tomorrow’s league match against Sevilla at the Bernabéu (22:00; Canal+ 1). Sergio Ramos joined the group for a training session in which Carlo Ancelotti, who had the whole squad available, focused on ball work.

Real Madrid completed preparations for tomorrow's match against Sevilla at the Bernabéu. Carlo Ancelotti divided the 24 players into two groups. In the first were Casillas, Diego López, Jesús and Tomás Mejías, who trained on specifics with goalkeeping coach Villiam Vecchi.

In the second group were the 20 outfield players that Ancelotti had available for the session, among whom was Sergio Ramos who had trained separately indoors yesterday. The stretching and muscle strengthening exercises in the first 15 minutes led on to ball work. The Whites completed various circuits that were centred on quick ball movement